Ett ATG i blåställ ser ut att jaga ungdomar till travet

spelreklam

Häromdagen hade man laddat upp ordentligt med personal. Man skulle inte missa en enda kund. Tålmodigt fanns dom strategiskt placerade i förbutiken väntandes på kunderna som snart skulle komma. Och när dom kom, skulle de vara tvungna att passera. ATGs blåställ. Det vill säga sannolikt utesäljare som skall ragga nya kunder. Kunder som i slutändan skall inse tjusningen av att spela bort pengar på hästar.

Skulle det här vara ett problem då undrar ni kanske? När s ovan scen utspelar sig är klockan lunchtid och de närliggande skolorna Kulturama och Fryshuset’s elever stormar in för att komplettera eller ersätta skollunchen på ICA I Sjöstan. Visst finns det numer ganska många företag, och därmed fler “vuxna” i Sjöstan. Men inte så man behöver täcka förbutiken med hela tre personer i blåställ

Och det är här mina frågor kommer in i bilden. Hur tänkte ATG? Hela Sverige är i uppror för all spelreklam och då tycker ATG att det är lämpligt att haka på. Live i butikerna?Och ICA, vad håller dom på med som hoppar på detta tilltag?

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *