Välj Binero’s webbhotel Om du skall blogga eller hemsida!

Binerosupport

Ibland så händer det. När den förväntade servicen helt enkelt överträffas och kanske till och med mångfalt. När andra inte vill ha med kunder att göra.

Det har varit lite tyst på Krönikan.se ett tag. Den handlar om felaktigheter på sajten som gjort att fokus legat på att få ordning på sidan. När vi egentligen vill uttrycka glädje över idrottsliga prestationer. Eller sorg över radikaliseringen som tycks fortsätta runt omkring oss. Men till det får vi återkomma. Tillbaka till Binero som till skillnad mot många många andra fortfarande vill ha med kunder att göra.

Istället tittar vi på hur Binero gör för att vårda sina kunder. Inte minst för att förklara för andra organisationer vad de gör för fel och varför deras nöjd-kund index går åt helvete år efter år. Och nu pratar vi inte bara webbhotel. Nej nu pratar vi om till exempel den offentliga vården, sjukförsäkringsbolag, telekomindustrin och banker. Ja Jisses, bankerna. Alla banker.

Dom vill inte ha med kunder att göra. De måste helt ha glömt bort hur det var att vårda sina kunder. Om de ens vet vad en kund är? Nåja det gäller inta alla individer på ovan nämnda exempel av bolag. Det skall erkännas. Många individer gör ett fantastiskt arbeta för sina företag.

Andra bestämmer om “telefon-knappnings-loopar” som är längre än de flesta har semester. Allt med syftet att dribbla bort kunden. I slutet av en sådan loop kan man får höra att man skall följa instruktionerna som ges och om man fortfarande har problem så skall man ringa igen. Vafalls? Vad menas? Sen toppas man det med att få ett automatgenererat samtal där man skall ange hur man tycker servicen har varit. Ridå.

Personlig Service – Att få prata med någon. Direkt

Binero däremot, har aldrig tagit bort människan i processen. Tvärt om tycks man ha satsat en hel del på att det alltid skall finnas någon som svarar på email tämligen omgående. Eller som rycker luren direkt när det ringer.

Dessutom är det både kunnig och trevlig personal och det är banne mig inte vanligt. Personal som vet vad det innebär att ha ett teknisk problem på halsen. Personal som jobbar tillsammans med kunden för att komma fram till en lösning om den inte redan finns i instruktionsboken. Personal som lyssnar och tar in vad kunden säger.

Så snälla, förvalta det Anders Aleborg en gång startade (han hette väl så?). Och om det någon gång släppas in en räknenisse som börjar prata om effektiviseringar så gör ni i personalen bäst i att kasta ut denna räknenisse fortast möjligt. Och byt ut chefen om det upprepas.

Vi är många som vill möta människor – Låt oss få fortsätta med det. Det är ovärderligt. Och så är det snabbt också.

Author: Stefan Sladden Eng

Stefan Sladden Eng har arbetat i mer än 35 år i Rese- och Flygindustrin. Han har en passion för grafisk design och att skriva och har tidigare bloggat i eget namn. Stefan skapade Krönikan.se i Oktober 2018 som ett hobbyprojekt vid sidan av sitt arbeta som Globalt ansvarig för "Beyond Air" lösningar i Amadeus.

2 thoughts on “Välj Binero’s webbhotel Om du skall blogga eller hemsida!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *